Kennisbank

Veelgestelde vragen

Al 50 jaar voeren wij ontstoppings- en reinigingswerkzaamheden uit in Amsterdam. In deze periode hebben wij een schat aan kennis en ervaring opgebouwd, die wij graag met u delen.

Voor uw gemak hebben wij de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Neem gerust contact op als uw vraag er niet bij staat.
Neem contact op
AORC collega achter computer receptie

Alle antwoorden op een rijtje

Is AORC ook buiten Amsterdam actief?

U kunt hiervoor het beste telefonisch contact opnemen, wij werken namelijk ook rondom Amsterdam. Wilt u weten of wij bij u langs kunnen komen? Neem dan contact op via 020 631 1331 of mail naar info@aorc.nl

Ik was niet thuis, wat nu?

Wij streven ernaar u bij iedere verstopping zo snel mogelijk te helpen. Als er niet opengedaan wordt bellen wij u altijd op om te kijken of u de bel niet heeft gehoord. Mocht het zo zijn dat u niet aanwezig bent, dan laat de monteur een kaart achter in uw brievenbus waarop staat dat u een nieuwe afspraak met ons kunt maken door te bellen met 020 631 1331.

Wat zijn de tekenen van een probleem met mijn riool?

Symptomen zoals borrelende afvoeren, langzaam weglopen van water of vieze geuren rond de afvoer kunnen tekenen zijn van beginnende problemen met betrekking tot het riool.

Wat moet ik doen als mijn riool verstopt is?

Indien u riool verstopt is kunt u met ons contact opnemen om een afspraak te maken. Wij komen dan langs om het probleem op te lossen. Ligt het probleem bij de gemeente (bijvoorbeeld door een vol hoofdriool) dan melden wij dit zo nodig bij Waternet.

Hoe kan ik verstoppingen in mijn riolering voorkomen?

Tips zoals het niet doorspoelen van vet, vochtige doekjes of andere ongewenste materialen helpen bij het voorkomen van verstoppingen. Ook kunt u zelf wat stappen ondernemen. Kijk hiervoor bij de Tips & tricks.

Wat zijn de oorzaken van terugkerende verstoppingen in het riool?

Veelvoorkomende oorzaken zoals boomwortels, afvoeren met weinig afschot, verzadigde leidingen met vet of het gebruik van vochtig toiletpapier zijn de meest voorkomende oorzaken van een verstopt riool.

Kunnen er offertes/contracten worden afgesloten?

Wij bieden de mogelijkheid tot het afsluiten van speciale contracten en/of offertes. Hiervoor zullen we elke situatie afzonderlijk bekijken om u een zo duidelijk mogelijke offerte of contractaanbieding te geven. U kunt hiervoor ook denken aan preventieve werkzaamheden of een aangepast contract voor o.a. parkeergarages, hotels of musea. Neem contact op en vraag naar de mogelijkheden.

Waar kan ik terecht bij vragen over een factuur of opdrachtnummer?

U kunt altijd telefonisch contact met ons opnemen mocht u vragen hebben; wij zijn u graag van dienst. Liever mailen? Dan graag het factuurnummer en uw adres vermelden in de mail. Als u het prettig vindt dat wij u bellen kunt u ons uw telefoonnummer mailen, zodat wij contact met u kunnen opnemen.

Kan ik een compliment of een klacht doorgeven?

Dat kan; wij horen natuurlijk graag dat u een goede ervaring met AORC heeft gehad. Ook indien u niet tevreden bent horen wij dat graag van u. Wij doen er alles aan om onze kwaliteit hoog te houden en u met een zo positief mogelijk gevoel achter te laten.

Ik ben lid van het rioolfonds en ga verhuizen, hoe geef ik dit door?

U kunt ons een mail sturen met uw nieuwe adresgegevens. Wij passen de gegevens aan, zodat u altijd juist in ons systeem staat.

Ik ben lid van het rioolfonds en heb een andere bankrekening, hoe geef ik dit door?

U kunt ons een e-mail sturen met uw nieuwe betalingsgegevens. Wij passen de gegevens aan zodat u gebruik kunt blijven maken van onze service.

Kan ik een afspraak maken via de website?

Wij zijn druk bezig om ervoor te zorgen dat u via de website een afspraak kunt maken. Echter is dit helaas op dit moment nog niet mogelijk. U kunt een afspraak inplannen door te bellen naar 020 631 1331.

Hoe kunt u ons herkennen?

Tegenwoordig kunt u helaas niet voorzichtig genoeg zijn. Als u een afspraak heeft gemaakt met AORC kunt u ons herkennen aan onze oranje bussen waar groot AORC op staat met ons telefoonnummer. De monteur heeft altijd kleding aan waarop het bedrijfslogo zichtbaar is. Mocht u twijfelen, kunt u altijd contact met ons kantoor opnemen.

Zoekt AORC personeel?

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe riool toppers. Heb jij de ambitie om dit mooie ambacht te leren of ben jij de planner die precies weet hoe de straten van Amsterdam in elkaar zitten neem dan een kijkje op onze vacaturepagina.

Waarom is een rioolcamera inspectie nodig?

Met een camera inspectie kunnen wij precies bepalen wat de oorzaak is van uw rioolprobleem. Door middel van gps kunnen wij precies bepalen waar het probleem zit. Via deze inspectie is ook de technische staat van het riool te zien. Hierdoor kunnen wij een goed advies geven met betrekking tot vervolgwerkzaamheden.

Wanneer is een leiding aan vervanging toe?

Er zijn meerdere oorzaken waarom een leiding toe kan zijn aan vervanging. Het meest voorkomende is gietijzer dat helemaal is vergaan door jarenlang gebruik. In de meeste gevallen moet dit vernieuwd worden.

Ik wil mij aanmelden voor het rioolfonds?

U kunt zich aanmelden voor het rioolfonds, u betaalt jaarlijks een bedrag waardoor u gebruik kunt maken van onze service. Voor meer informatie verwijzen wij u graag door naar de pagina rioolfonds.

AORC collega achter computer planning

Staat uw antwoord er
niet tussen?

Staat je vraag of antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons ons via ons contactformulier, mail of telefoonnummer. We helpen u graag verder.
Neem contact op

Opzoek naar een handige Harry?

Lever jij kwaliteit zonder poespas? Ken jij je leidingen en ben je niet bang voor een beetje vieze klauwen? Dan zoeken we jou!

Bekijk de vacatures

Geen antwoord op uw vraag?

Vragen over onze diensten? Of hoe u zelf problemen kunt oplossen? U vindt uw antwoorden in onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen